11 Dez

11. Dezember 2023

Veranstaltungsort:

Center for Advanced Studies (CAS) Seestraße 13 80802 München

Referentin: Dr. Siyi Chen (CAS Researcher in Residence/Psychology, LMU)

Respondentin: Prof. Dr. Simone Schütz-Bosbach (Psychology, LMU)

Active and predictive perception is considered essential for adaptive behavior in complex and dynamic environments and is thus at the forefront of current scientific theorizing in Cognitive Neuroscience. Siyi Chen uses (variations of) the classical ‘contextual-cueing’ paradigm as a testbed to systematically examine the basic sources of uncertainty in context learning and thus to delineate the two mechanisms – contextual guidance vs. context suppression – and their interplay by means of an integrative approach combining behavioral (psychophysics, eye-tracking) with neuroscientific methods (EEG and fMRI).

Siyi Chen is CAS researcher in residence during the winter semester 2023/24.

Die Veranstaltung findet in englischer Sprache statt. Eine Anmeldung ist erforderlich. Weitere Informationen finden Sie auf der Website des CAS.

Das Center for Advanced Studies der Ludwig-Maximilians-Universität München versteht sich als Forum für den intensiven wissenschaftlichen Austausch über die etablierten Fächergrenzen hinweg. Mit seinen Aktivitäten fördert es verschiedenste Formen kooperativer Forschung sowie die interdisziplinäre Kommunikation innerhalb der Universität. Daneben unterstützt es die Einbindung von Gastwissenschaftlerinnen und -wissenschaftlern in das akademische Leben der LMU.